E-commerce,  Facebook,  Marketing,  Recenzje

KSIĘGA ADSÓW 2.0 – recenzja ebooka o Facebook Ads

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minut

Marketer chcąc nie chcąc musi na bieżąco uzupełniać swoją wiedzę. Branża reklamy internetowej zmienia się tak szybko, że ciężko jest nadążyć nad nowościami na Facebooku czy Instagramie. Z drugiej strony mamy wysyp wszelkiego rodzaju “darmowych” lub nie ebooków, PDFów, książek, kursów i innych narzędzi, które mogą nam pomóc mechanizmy, z jakich korzysta fejs czy sama promocja ale często nie dają nam gotowych rozwiązań na tacy, przez co dalej jesteśmy w tyle. Czy istnieje na to rozwiązanie?

Skąd dowiedziałem się o ebooku?

Ebook “KSIĘGA ADSÓW 2.0” od Social Tigers latał za mną dość długo w sieci, najprawdopodobniej dlatego, że jestem administratorem nie jednego profilu, stąd ostatnimi czasy takich “darmowych” treści dostaję bardzo dużo. Wokół darmowych daję celowy cudzysłów, ponieważ jeśli nie musimy za nie płacić to autor żąda od nas danych osobowych, które jego dział sprzedaży wykorzystuje sprytnie czasem jeszcze nawet tego samego dnia. W przypadku książki z tytułu – bo tak mogę ją śmiało nazwać – dostępna jest ona w wersji płatnej (tak, płacąc też zostawiamy dane potrzebne do zakupu i lądujemy w ciasteczkach 🍪). W momencie zakupu kosztowała ona 30 zł netto (link: https://socialtigers.pl/ebook).

Ebook skupia się w zdecydowanej większości na jednej kwestii – reklamach w sieci Facebook (popularnie nazywanych Facebook Ads), czyli czymś, czym ja obecnie zajmuję się najczęściej w swojej pracy (więcej o reklamowaniu się na FB znajdziesz tutaj), dlatego zdecydowałem się go przeczytać. Przekonały mnie trzy kwestie:

  1. Wydała go duża polska agencja i chciałem zrobić personalny benchmark sprawdzając jak moje know-how wypada na tle tygrysów branży (pun intended)
  2. Cena nie była na tyle wysoka, żeby odstraszyła moją ciekawość
  3. Zagrała tutaj psychologia, czyli odpowiednio dużo punktów styku z reklamą sprawiło, że byłem skłonny dokonać zakupu

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie oprawa graficzna, ciekawa forma i spójna kolorystyka sprawiły, że publikację czytało się bardzo przyjemnie, a przynajmniej przez pierwsze 20 stron na laptopie, po których przerzuciłem się na Kindle. Co ważne – plik PDF bardzo dobrze się przekonwertował na .mobi, za co duży plus dla autora pliku. Tutaj też wyszedł jeden bardzo sprytny trik, o którym autor wspomina również pod koniec książki – czytanie bardzo ułatwia i przyśpiesza rozbicie tekstu na małe, wyraźnie oddzielone od siebie akapity.

Ok, ale co znajdę w tej książce?

Do konkretów, czyli treść ebooka. Autor przechodzi po kolei przez etap tworzenia reklamy (Facebook Ads) od ogółu do szczegóły, czyli od kampanii (rodzaje, semantyka, cele), przez zestawy reklam (targetowanie, zaawansowane grupy odbiorców) po reklamę (ustawienia, elementy, kreacje). Moim zdaniem to optymalny układ, który pozwala zarówno początkującym reklamodawcom jak i “wyjadaczom” znaleźć coś dla siebie.

Nie ukrywam, że moim celem było odkrycie tajników, które pomogą mi wycisnąć z reklam na Facebooku jeszcze więcej, bo zaczynałem powątpiewać w cały system. Po przeczytaniu książki nie znalazłem w niej dużo rzeczy, których juz wcześniej bym nie wiedział, chociaż skłamałbym mówiąc, że słyszałem już o wszystkim. Zaawansowani powinni skupić się na kwestiach konwersji ale przede wszystkim – podejściu do reklam na fejsie. Okazuje się, że spojrzenie na pracę i system, w którym się pracuje z innej strony potrafi wiele zmienić. Książka otwiera oczy na to jaką wagę ma wiele pomijanych często przez reklamodawców elementów. Nie zawsze warto na siłę zmieniać każde ustawienie w kampanii ale każdy profesjonalny marketer powinien wiedzieć jak działa każde z nich, chociażby dlatego, że nigdy nie wiadomo, który z nich będzie tym, który przyniesie nam sukces w kolejnej bitwie o konwersje.

Podsumowanie

Księgę Adsów 2.0 z ręką na sercu i czystym sumieniem polecam w szczególności osobom, które starają się same promować swoje profile na Facebooku albo prowadzą małe przedsiębiorstwo. Czy jest to literatura dla osób obeznanych w branży? Jak najbardziej! Powody są dwa – warto odświeżać podstawową wiedzę dotyczącą Facebook Ads (a ebook jest jak na taką formę publikacji całkiem spory, przez co znalazło się w nim miejsce na wiele szczegółów i kreatywnych wyjaśnień zagmatwanych mechanizmów) i ją systematyzować oraz spojrzeć holistycznie na system reklam Facebooka i spróbować wyprzedzić konkurencję estymując, w którą stronę zmierza.

W skrócie – jeśli tylko interesują Cię reklamy na fejscie ten ebook jest dla Ciebie!

Materiał nie jest sponsorowany przez Social Tigers i stanowi moją subiektywną opinię po przeczytaniu publikacji w 2019 roku.

Link do ebooka i strony agencji: https://socialtigers.pl/ebook

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *